خیلی وقت ها به فکر راه اندازی وب سایت یا فروشگاه اینترنتی برای کسب و کارمان می افتیم. ولی چرا این فکر به ذهن ما می آید؟ همین که خیلی از کسب و کارهای مشغول به این کار هستند دلیل مناسبی برای راه اندازی سایت برای ما می باشد یا خیر؟
از نظر ما این نمی تواند تنها دلیل برای راه اندازی یک وب سایت برای کسب و کار شما باشد. در واقع باید جوابی قانع کننده برای خودمان داشته باشیم. باید کمی بیشتر دقت کرده و فواید راه اندازی وب سایت را بیشتر بررسی کنیم و ببینیم آیا داشتن وب سایت برای کسب و کار ما مفید خواهد بود یا خیر؟
اما چرا پاسخ به این پرسش “دلیل نیاز کسب و کار شما به داشتن سایت چیست؟” دارای اهمیت فراوانی است؟
در واقع وقتی که شما فواید و مزایای داشتن وب سایت را بدانید و از پیاده سازی وب سایت اهداف روشنی را دنبال کنید قطعاً وب سایتی با عملکرد بهتر و نهایتاً در کسب و کارتان نیز موفق تر خواهید بود. و با کمک همین نگاه اساسی و ریشه ای بسیاری از اشتباهات مانیز کاهش یافته و موفقیت ما بیشتر خواهد شد.
اما حالا که تصمیم به پیاده سازی وب سایت داریم چطور به یقین برسیم؟
قبل از هر چیز ابتدا باید مزایای داشتن وب سایت را به دقت بررسی کنیم، در مورد هزینه های آن مطلع شویم و هدف نهایی خود را از ساختن وب سایت ببینیم. و با بررسی تمام جوانب تصمیم گیری در مورد نیاز به وب سایت راحت تر خواهد بود و مسیر خود را بهتر می شناسیم.
اما هنوز خیلی از مزایای داشتن وب سایت وجود دارد که شما با آنها آشنا نیستید پس با ما همراه باشید تا سایر فواید داشتن وب سایت های شخصی، شرکتی و فروشگاهی در کسب و کارها را برای شما توضیح دهیم.
ضرورت های داشت وب سایت
فراگیر بودن اینترنت :
مهمترین دلیلی که به داشتن وب سایت ضرورت میبخشد، فراگیر بودن اینترنت است. امروزه بیشتر افراد ترجیح میدهند بجای تحمل ترافیک و اتلاف کردن زمان، در منزل راحت بنشینند و به خرید بپردازند.
مردم اولین جایی که به دنبال خدمات شما می گردند، در اینترنت است. اگر آنها شما را در آنجا پیدا نکنند، قطعا رقبای شما را خواهند یافت.
خود و کسب و کارتان را معرفی کنید :
داشتن وب سایت یک روش بسیار عالی برای معرفی خود و کسب و کار شما می باشد. طراحی و پیاده سازی وب سایت این فرصت را به شما می دهد تا خودتان را بطور کامل معرفی کرده و در سایت درمورد خدمات و کارهایی که از طریق کسب و کارتان قابل ارائه است معرفی کنید و بدون هیچ هزینه و محدودیتی آنها را به روز رسانی کنید. مشتریان هربار برای دیدن هر محصول نیاز به مراجعه حضوری ندارند و میتوانند بصورت آنلاین عکس و ویدیو محصولات شما را ببینند.
با داشتن سایت اعتبار بیشتری کسب می کنید :
یقیناً شخص، شرکت یا کسب و کاری که در کنار ارائه خدمات خود دارای وب سایت اختصاصی می باشد نسبت به سایر کسب و کارهای رقیب از اعتبار بیشتری برخوردار می باشد.
بازدید کنندگاه و مشتریان جدید جذب می شوند :
طبق آمار، بیش از 4/2 میلیارد انسان در سراسر جهان، هر روز از اینترنت استفاده میکنند. حدودا 90% از این افراد، تا به حال از اینترنت خرید کردهاند یا با یک شرکت از طریق اینترنت در ارتباط هستند. اما در ایران چطور؟ جالب است بدانید که بیش از 56 میلیون نفر از جمعیت ایران، یعنی + 70 درصد ایرانیها از اینترنت استفاده میکنند.
این اعداد و ارقام یک پیام مهم برای همه ما دارند: اینترنت یک فرصت استثنایی برای جذب مشتری است. بازار بزرگی که بهتر است آن را از دست ندهید. پس اگر یک کسب و کار دارید و میخواهید مشتریان بیشتری داشته باشید، یکی از بهترین کارهایی که میتوانید انجام دهید، ساختن یک وبسایت است. اگر هم که در حال حاضر کسب و کاری ندارید، فقط یک وبسایت برای شروع یک کسب و کار کافی است.
با داشتن سایت یک رسانه دارید :
با داشتن یک وب سایت، شما یک رسانه خواهید داشت. جایی که میتوانید حرف خود را بزنید و با مخاطبان خود در ارتباط باشید. داشتن وبسایت، فرصتی است برای آنکه درباره تخصص خود بنویسید و به مخاطبان آموزش دهید. میپرسید اینکار چه اهمیّتی دارد؟ مشخص است وقتی شما مقالات و مطالب آموزنده در زمینه کاری خود داشته باشید، مخاطبان راحتتر به شما اعتماد خواهند کرد و آگاهانهتر به سراغ شما میآیند.
خود شما اگر در سایت ما بتوانید یک مقاله کامل و دقیق درباره هزینه طراحی سایت بخوانید، چقدر در جلب اعتماد شما تاثیر دارد؟ همین تاثیر را شما میتوانید روی مشتریان خود بگذارید. من حتی میتوانم یک تجربه شخصی در این زمینه را با شما در میان بگذارم.
البته، تولید مطلب در سایت، یک مزیت بسیار بزرگ دیگر هم برای شما خواهد داشت. اینکه گوگل کم کم شما را به عنوان یک منبع معتبر خواهد شناخت و وقتی افراد در زمینه کاری شما جستجو میکنند، آنها را به سمت سایت شما میفرستد.
وب سایت ارزان ترین راه برای دیده شدن :
راه اندازی یک مغازه برای شما بسیار هزینهبر خواهد بود. مساله فقط اجاره یک مکان با هزینههای میلیونی ماهیانه نیست، بلکه باید به دکور مغازه و تجهیزات فکر کنید. بعد از آن هم مساله تبلیغات پیش میآید. تبلیغاتی که برای شما بسیار پر هزینه خواهد بود. راهاندازی یک مجله چاپی چطور؟ به نظرتان چقدر هزینه دارد.
اما در مورد وبسایت این موضوع صادق نیست. چرا که شما میتوانید با هزینهای به مراتب کمتر، سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را به طور کامل راه بیندازید. برای جذب مخاطب هم لزومی ندارد که حتماً به سراغ تبلیغات پر خرج بروید. کافی است مطالب مفیدی در سایت خود قرار دهید تا بتوانید کاربرانی را از طریق گوگل به سایت خود جذب کنید. به علاوه، میتوانید در سایت های مختلف اینترنتی، خودتان را رایگان معرفی نمایید.
البته، این بدان معنی نیست که لزوماً یک سایت کم خرج دارد. فقط بحث بر سر این است که هزینههای نگهداری یک سایت به مراتبط کمتر از یک مغازه (یا راهاندازی یک مجله کاغذی) است. اما نقش هر دو را بسیار بهتر بازی میکند و در واقع، کم کم جای آنها را میگیرد.
به علاوه، تجربه نشان داده است که اکثر آدمها به تراکتها نگاهی سطحی و سرسری میاندازند و در نهایت آنرا در بهترین حالت به نزدیکترین سطل زباله خواهند انداخت. (به پیاده روهای خیابانها نگاه کنید). بنابرین اگر مشتری شما بخواهد یکبار دیگر چیزی را بررسی کند به این تراکت دسترسی نخواهد داشت و اگر نتواند شما را راحت پیدا کند به راحتی یک گزینۀ دیگر را انتخاب خواهد کرد. اما با داشتن یک سایت شما یک آرشیو کامل از تمام خدمات و محصولات دارید که مشتریان شما به راحتی و با صرف کمتر از یک دقیقه وقت میتواند به هرچیزی که میخواهد دست پیدا کند.
داشتن سایت باعث میشود شما بخشی از تبلیغاتتان را به دست مشتریان خود بسپارید. اگر مشتریان شما از خدمات شما راضی باشند به راحتی میتوانند وبسایت شما را برای معرفی به سایر دوستانشان برای آنها بفرستند و حالا تمام خدمات شما به صورت شفاف در سایتتان موجود است. همین شفاف بودن بهترین تبلیغ برای شماست.
رفتن به فراتر از مرز :
مگر در شهر شما چند نفر هستند که با کسب و کار شما آشنایی دارند؟ در ایران و جهان چطور؟ میلیاردها انسان در سراسر جهان بخشی از زمان خود را در اینترنت میگذرانند. تصور کنید شما کسب و کارتان را برای این جامعه آماری راه اندازی کرده اید بنابراین مشتریانی از سراسر ایران یا حتی فراتر از مرزها خواهید داشت.
وب سایت ها بدون محدودیت زمانی در دسترس هستند :
یکی از مهمترین و پرهزینهترین مسائل یک کسب و کار، پشتیبانی است. قطعاً می دانید که در دنیای پر رقابت امروز، اگر به مشتریان خود پشتیبانی مناسب ارائه ندهید، به سرعت از دایره رقابت حذف خواهید شد.
داشتن یک سایت به شما این امکان را می دهد که بتوانید به صورت شبانهروزی، پیامهای مخاطبان خود را دریافت کنید و حتی پاسخ خود را نیز به صورت آنلاین برای آنها ارسال کنید. این یک فرصت عالی برای کاهش هزینههای پشتیبانی است.
در سایت نوار حفاری ، ما این امکان را داریم که به کاربران اجازه ارسال دیدگاه دهیم. این یعنی مخاطبان میتوانند در سایت ثبت نام کنند، پیامهای خود را بفرستند و در سایت، از شما پاسخ دریافت کنند. به نظر من خیلی خوب است. واقعاً این امکان عالی نیست؟
روابط جدیدی برای شما ایجاد می شود :
داشتن سایت یک فرصت عالی برای گسترش ارتباطات شماست. وقتی شما یک سایت دارید، بدون شک همکاران شما این سایت را پیدا خواهند کرد و شانس ایجاد روابط تجاری جدید وجود خواهد داشت. البته اگر هم شما کسب و کار ندارید، باز هم باید فرصت ایجاد روابط جدید را غنیمت بشمارید.
تبلیغات خود را گسترش می دهید :
با داشتن یک وبسایت، شما به روشهای تبلیغاتی بیشتری و بهتری دسترسی خواهید داشت که مهمترین آنها تبلیغات در گوگل است. تبلیغ در گوگل را میتوان هدفمندترین نوع تبلیغ دانست. چرا که تبلیغ شما فقط زمانی نمایش داده میشود که کاربران دقیقاً کلمات مرتبط با شما را جستجو کردهاند.
برای مثال فرض کنیم که شما یک فروشگاه اینترنتی برای زیورآلات دارید. با تبلیغ گوگل میتوانید کاری کنید که هر زمان کسی “خرید انگشتر” را جستجو کرد، مستقیماً به صفحه انگشترهای شما هدایت شود. حالا به نظر شما چقدر احتمال دارد چنین شخصی از شما خرید انجام دهد؟ قطعاً بسیار بسیار بیشتر از هر روش تبلیغاتی دیگر.
علاوه بر تبلیغات گوگل، دست شما برای سایر تبلیغات اینترنتی نیز بازتر خواهد بود. برای مثال این فرصت را دارید که هنگام تبلیغات در اینستاگرام یا تبلیغات در تلگرام، کاربران را به سمت سایت خود بفرستید. میتوانید در سایت خود، اقدام به جمعآوری شماره موبایل یا ایمیل کاربران کنید و مدام با آنها در ارتباط باشید. و …
با وب سایت ایمیل اختصاصی خود را خواهید داشت:
زمانی که شما برای خودتان یک سایت با دامنهای مثل https://navarhafari.ir داشته باشد، میتوانید آدرسهای ایمیلی مثل email@navarhafari.ir هم برای خود ثبت کنید. داشتن چنین ایمیلی برای اعضای تیم شما، میتواند به معنای اعتبار بیشتر باشد. پس بهتر است این فرصت را به هیچ وجه از دست ندهید.
امکان ارزیابی مخاطبان خود را خواهید داشت:
یک مزیت بسیار بزرگ داشتن یک وب سایت، امکان تحلیل و ارزیابی دقیق است. البته منظور ما فقط گرفتن نظرات و پیشنهادات مشتریان نیست. بلکه نکته جذابتر، امکان تحلیل با استفاده از ابزارهای دیجیتال است.
بگذارید موضوع را برای شما بازتر کنم: در اینترنت، امکان اندازهگیری همهچیز به صورت دقیق هست. مثلاً در همین سایت ساز پرتال، شما میفهمید که بازدیدکنندههای شما از کجا هستند، کدام صفحات شما را بیشتر دیدهاند، با چه دستگاهی بیشتر به سراغ شما آمدهاند و ….
البته موضوع وقتی جذابتر میشود که از یک ابزار حرفهای برای تحلیل سایت (مثلاً گوگل آنالیتیکس که کاملاً هم رایگان است) استفاده کنید. به این ترتیب شما دقیقاً میفهمید که کاربران از چه طریق وارد سایت شما میشوند، چقدر در آن باقی میمانند، چه مسیری را در سایت شما طی میکنند و چگونه خرید خود را (برای فروشگاههای اینترنتی) انجام میدهند.
درخت های جهان را نجات دهید :
تمام شرکتها، ادارات، فروشگاهها و کسب و کارها روزانه حجم زیادی از کاغذ را هدر میدهند. چرا که بروشورهای زیادی هست که باید متناسب با کار خود طراحی و چاپ کنند و به دست مشتریان خود برسانند. انواع اقسام بروشورهای آموزشی، تبلیغاتی، مناسبتی و ….
داشتن یک وبسایت، راهی است برای نجات درختهایی که به کاغذهای بروشور تبدیل و در نهایت روانۀ سطل زباله میشوند. فقط کافی است تصور کنید که شما چه حجم از زمان و هزینۀ خود و جهان را صرف این بروشورها میکنید. بروشورهایی که در نهایت ماندگار نیستند. کمی از فضای کار خود فاصله بگیرید و به آن انبوه جنگلهای سرسبزی فکر کنید که با برگههای شما حالا ویرانهاند.
اگر هم نمیخواهید به درختان فکر کنید، به هزینه و انرژی خودتان فکر کنید که حالا بعد از تمام شدن چاپ بروشورها باید به فکر توزیع و پخش آن بیافتید. با داشتن یک وبسایت به راحتی تمام این هزینهها را میتوانید دور بزنید. مشتریان بالقوۀ شما میتوانند به طور آنلاین از تمام محصولات و خدمات شما آگاه شوند و در سایت شما در مورد آنها بخواند.
اما آخرین دلیل برای داشت وب سایت چیست؟
در سایت نوار حفاری ما تمام فواید و مزایای داشتن یک وبسایت که به ذهنمان میرسید را با شما در میان گذاشتیم. اما مطمئن هستیم که باز هم میتوان در این موضوع حرفهای بیشتری درباره ضرورت داشتن وب سایت زد. پس میخواهیم از شما برای کامل کردن این مقاله کمک بگیریم و ببینیم از نظر شما، داشتن یک وب سایت برای شخص شما یا کسب و کارتان چه فوایدی خواهد داشت.
کافی است در پایین این صفحه دلیل و دیدگاهتان را بنویسید تا با نام خودتان در سایت نوار حفاری درج نماییم.
ثبت سفارش برای طراحی وب سایت
چنانچه تصمیم به ایجاد وب سایت دارید پس فرصت را از دست ندهید و هرچه زودتر اقدام نمایید و برای شروع همکاری با تیم نوار حفاری می توانید یکی از پلن های پیش فرض ما را بر اساس نیازتان از اینجا انتخاب نمایید و یا در صورت نیاز به مشاوره و تماس کارشناسان تیم نوار حفاری با شما کافی است از طریق صفحه تماس با ما مشخصات خود را ثبت نمایید.